maandag 20 juli 2020

Cadeau doosjes voor mijn neefjes - Larissa


Hallo, ik ben Larissa van het blog Car-d-elicious en vandaag is het weer mijn beurt om een blogpost te verzorgen op het Kleuren met potloden blog en daarin laat ik de doosjes zien die ik heb gemaakt voor mijn neefjes voor hun rapporten aan het einde van het schooljaar. Als creatieve tante kan ik niet zomaar met een envelopje met geld aankomen, ik moet toch wel iets "beters" hebben. ;) Na het zien van het doosje dat ik voor de verjaardag van mijn broer had gemaakt in juni, hebben beide heren al iets soortgelijks besteld voor hun verjaardag in november en januari...hahaha. Nou ja het is natuurlijk erg leuk dat ze het waarderen. Een tijdje geleden had ik op youtube een heel leuk draaiend doosje gezien voor een chocolaatje en dat leek me erg leuk om te vullen met geld. Ik heb daarom mijn moeder gevraagd dit draaiende doosje te maken op de silhouette maar dan op een andere manier dan de tutorial en daar kwam dit geweldige doosje uit. Aan mij de eer om het doosje te versieren.


Het doosje is uit wit karton gesneden met de Silhouette cameo. Ik heb de doosjes versierd met 2 giraffen van de digitale stempelset Funny giraffes van The paper shelter. Voor Niek heb ik de giraf in het vliegtuig gebruikt en voor Menno de racewagen. Ik heb de afbeelding ingekleurd met mijn Polychromos potloden en de zwarte glaze pen en daarna heb ik de afbeeldingen uitgeknipt. Ik heb uit design papier een rechthoek gesneden. Voor het doosje van Niek heb ik het Spring sunburst paperpack van Sunny studio gebruikt en voor Menno het Kraft in color- color paperpad van Doodlebug. Met een zwarte fineliner heb ik een lijntje langs de randen van het design papier getekend. Ik heb het draaiende doosje van Niek versierd met stipjespapier van het Polka dot parade paperpack van Sunny studio en voor Menno heb ik weer design papier uit het paperpad van Doodlebug gebruikt. Met de Mini alpha & number dies (retired) van CC. designs heb ik de naam van beide jongens uit design papier gestanst en die heb ik op de doosjes geplakt. Het tabje aan het einde van het lintje is uitgestanst met een stans van de set Planner essentials 1 (115633/1601) van Craft emotions. Hierop heb ik een tekst van de set Stempels interacties van Carlijn design gestempeld met Versafine clair nocturne inkt.


Door aan het lintje te trekken draait het doosje en kun je zien wat er in het doosje zit. 


Zie ook het filmpje hieronder.


Ziet er toch leuk uit hé. 


In het grote vak van het doosje heb ik een zakje M&M's gestopt voor de jongens. Die lusten ze vast wel.


Ik heb de volgende potloden gebruikt:

Giraf:
9201-132 Light flesh, 9201-189 Cinnamon, 9201-192 Indian red, 9201-185 Naples yellow, 9201-184 Dark naples ochre, 9201-186 Terracotta, 9201-180 Raw umber, 9201-176 Van Dijck brown, 9201-283 Burnt sienna, 9201-182 Brown ochre, 9201-178 Nougat

Vliegtuig:
9201-232 Cold grey III, 9201-233 Cold grey IV, 9201-235 Cold grey VI, 9201-181 Payne's grey, 9201-199 Black, 9201-182 Brown ochre, 9201-179 Bistre, 9201-178 Nougat, 9201-223 Deep red, 9201-126 Permanent carmine, 9201-217 Middle cadmium red, 9201-151 Helio blue reddish, 9201-247 Indanthrene blue

Racewagen: 

9201-161 Phthalo green, 9201-276 Chrome oxide green fiery, 9201-158 Deep cobalt green, 9201-199 Black, 9201-232 Cold grey III, 9201-108 Dark cadmium yellow, 9201-109 Dark chrome yellow, 9201-115 Dark cadmium orange


*********************************************************************************
Niek:
STAMP: Funny giraffes from The paper shelter, Stempel interacties from Carlijn design
COLORING MEDIUM: Polychromos pencils
PAPER: White cs, Spring sunburst paperpack and Polka dot parade paperpack from Sunny studio
INK: Versafine clair nocturne
DIES: Star confetti die from Alexandra Renke, Mini alpha & number dies (retired) from CC. designs, Planner essentials 1 (115633/1601) from Craft emotions
ACCESSORIES: Black glaze pen, white ribbon, Paper straw, Black fineliner, Silhouette cameo

Menno:
STAMP: Funny giraffes from The paper shelter, Stempel interacties from Carlijn design
COLORING MEDIUM: Polychromos pencils
PAPER: White cs, Kraft in color- color paperpad from Doodlebug
INK: Versafine clair nocturne
DIES: Star confetti die from Alexandra Renke, Mini alpha & number dies (retired) from CC. designs, Planner essentials 1 (115633/1601) from Craft emotions
ACCESSORIES: Black glaze pen, white ribbon, Paper straw, Black fineliner, Silhouette cameo

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en wat heb je er veel werk van gemaakt. Ze zullen er vast heel blij mee zijn.
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf gemaakt voor de jongens en super dat ze het ook zo waarderen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie