dinsdag 28 juni 2016

Een jaartje erbij

Goedemorgen lieve lezer,

Het is soms lastig om inspiratie te krijgen voor een kaart. 
Daar heb ik ook wel eens last van, wat ik dan doe is een thema
bedenken waarmee ik de kaart ga maken. 
Zo heb ik voor deze kaart het thema mannen kaart bedacht ik vrolijke
felle kleuren. 


Wanneer dan de zon weer lekker schijnt na flink wat regen
vind ik Oranje wel goed passen bij de algehele stemming
en is natuurlijk een vrolijke kleur. 

Het Hobby Karton gebruik ik vaak als ik een stempel kaart wil maken.
Zo ook voor deze kaart. 

Ik ben gestart met het op maat snijden van een stuk
Hobby Karton. 

Heb hierop de Crazy Birds van Ranger gestempeld met 
zwarte memento.
Op een stuk masking tape een 2e afdruk gestempeld en deze uitgeknipt en op de brids
geplakt.
Uit een stuk printpapier (hiervoor bewaar ik de mis printjes) 2 circels 
die groot genoeg zijn voor de birds uit geponsd en deze
met verwijderbaar lijm ingesmeerd en even laten liggen totdat de lijm goed gedroogd is
en ik zeker weet dat hij het papier niet meer mee trekt met verwijderen. 
Daarna over de birds heen geplakt .

Een achtergrond stempel van My Favorite Things beinkt met gele en oranje
distress inkt en afgedrukt.
De randen gesponsd met dezelfde kleuren.
Met een lineaal en een MultiLiner de stik steek getekend.
De circels en vogels verwijderd 
Ook in de cirkels een stik steek getekend.

De tekst is van een sticker vel ook van Ranger rondom de vogels geplakt
en als laatste de vogels ingekleurd met Faber Castel Potloden.
Het geheel gemat op Donker Oranje karton.

De kleuren die ik gebruikt hebt zijn,
Faber Castell Polychromos:
113, 223, 110, 266, 106

Ben weer erg benieuwd of je het een geslaagde mannen kaart vind 
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 

1 opmerking:

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie