vrijdag 17 juni 2016

Nieuwe DT-leden stellen zich voor: deel 2 Janette


Goede morgen allemaal!


Vandaag ons tweede voorstelrondje...... nu met


Hoi Meiden,
Ik ben een van de gelukkige die gekozen is om het DT-team van Kleuren met potloden te komen versterken. Ik zal me even netjes aan jullie voorstellen.


Mijn naam is Janette van Otterlo en ik ben uit bouwjaar 1967. Ik woon in een middelgroot plaatsje in de Kop van Noord Holland.
Ik ben in 2001 begonnen met kaarten maken, met -wellicht zoals zovelen- het uitknippen van plaatjes. Toen nog op van die hele grote A3 vellen, waarbij je zelf nog de 3d opbouw moest kiezen en als je helemaal uit je dak ging dan zette je een gekleurd lijntje met een gelpen op je kaart :).
Pas in 2010 ben ik door een workshop in aanraking gekomen met het kleuren van stempels en dat vond ik toch wel heel erg leuk om te doen. Mijn eerst set kleurtjes waren toen dan ook de Derwent Colorsoft potloden, hier kleur ik nog af en toe mee, deze liggen nu op mijn werk en als ik in de lunchpauze even tijd over heb dan kleur ik daar wat mee. Soms haalt zo'n "pauze"plaatje het ook tot een kaart maar meestal is het alleen maar even voor de ontspanning.
Na de Derwent potloden ging ik experimenteren met het inkleuren met Distress inkt, maar door mijn haat/liefde verhouding met water gaf dat ook niet altijd het resultaat wat ik voor ogen had. Ook de Aquamarkers kwamen in mijn verzameling, want die kleuren kon ik mooi combineren met de Distress inkt.
Vervolgens kwamen de Flexmarkers (volgens mij zijn dat nu de Newton Brush Markers), daar had ik helemaal ruzie mee, dus die heb ik snel weer verkocht.
Met de Copic Markers kon ik beter overwer, dus dat zijn op dit moment de Alcohol Markers waar ik mee kleur.
Maar de potloden bleven toch wel heel erg trekken en ondanks mijn haat/liefde met water heb ik toch ook de Derwent inktense potloden aan mijn verzameling toegevoegd.
En na weer een workshop "proeven aan kleurtjes" heb ik de Faber Castell polychromos potloden gekocht. En dat zijn de potloden waar ik op dit moment het meest mee kleur.
Gewoon alleen met de potloden of met behulp van de reukloze terpentine, maar ik heb ook ontdekt dat je ze heel mooi kan combineren met de Copic Markers.

Zoals jullie zien kleur ik eigenlijk met van alles, niet altijd met evenveel succes (er beland nog wel eens wat in de prullenbak), maar ik heb er plezier in en dat is het belangrijkst (vind ik).

Verder heb ik er zin in.

Groetjes
Janette van Otterlo

5 opmerkingen:

  1. Enorm leuk jij vind je kleurige plekje hier wel, we gaan meekijken, leren en vooral genieten van al jou leuks...wens je enorm veel succes en plezier hier...

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dit heb je leuk in woorden gezegd,en ik bewonder steeds weer jou creativiteit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dit heb je leuk in woorden gezegd,en ik bewonder steeds weer jou creativiteit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je hier een plekje hebt gevonden. Ik ben heel benieuwd naar alle mooi kaarten die gaan komen. Heel veel succes. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je uitgekozen bent als DT-er, waar je ook mee kleurt het zijn stuk voor stuk prachtige kaarten, ik weet nu al dat ik van jouw kleurwerk volop ga genieten, veel succes Janette.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie